woensdag 30 mei 2012

Oei, wat stinkt hier zo ???

Toen ik de laatste dagen aan het werken was in de tuin werd ik met momenten overvallen door een enorm stinkende geur, met momenten echt niet te harden.
Ik wist helemaal niet van waar het kwam.
Eerst dacht ik van de vuilniszak waar we de kakzakjes van Dieselke en Pluchke in deponeren.
Dan dacht ik dat er ergens in de tuin een kadaver van een dier zou liggen, een vogel, konijn, egel of zoiets.
Tot ik gisteren gebukt zat naast mijn Drakenaronskelk, toen wist ik het, deze prachtige bloem was de dader van deze ontzettende stank.



Ik moest onmiddellijk denken aan de Reuze Aronskelk die om de paar jaar in bloei komt in de Nationale Plantentuin van Meise.
Deze is veel groter dan de Drakenaronskelk en dat wilt dan ook zeggen dat die geur nog veel intenser is dan de geur die ik nu moet dulden.

Och, het is wel een prachtige bloem die snel uitgebloeid is, dus ik zal het nog wel even volhouden en de Drakenaronskelk van op afstand bewonderen.

Geen opmerkingen: